Algemene voorwaarden

Laatst geupdate: 05-08-2025

The Digital Clinic B.V.

  1. Introductie
    Deze algemene voorwaarden (de “Voorwaarden”) zijn van toepassing op uw gebruik van onze website www.thedigitalclinic.nl en op alle diensten en producten die via dit platform worden aangeboden. We raden u aan deze voorwaarden goed door te lezen voordat u gebruikmaakt van ons platform.
  2. Aanvaarding van de Voorwaarden
    Door gebruik te maken van ons platform of onze diensten/producten aan te schaffen, bevestigt u dat u deze Voorwaarden hebt gelezen, begrijpt en ermee akkoord gaat. Als u niet akkoord gaat met (een deel van) deze Voorwaarden, verzoeken wij u geen gebruik te maken van het platform of de aangeboden diensten. Deze Voorwaarden vormen een bindende overeenkomst tussen u en The Digital Clinic B.V.
  3. Verantwoordelijkheid van de gebruiker
    U bent zelf verantwoordelijk voor het naleven van deze Voorwaarden en voor het regelen van de juiste technische voorzieningen om toegang te krijgen tot ons platform en onze diensten.
  4. Wijzigingen in de Voorwaarden
    Wij kunnen deze Voorwaarden van tijd tot tijd aanpassen. Wanneer we dat doen, publiceren we de aangepaste versie op ons platform. De gewijzigde Voorwaarden zijn van kracht vanaf het moment van publicatie. In geval van belangrijke wijzigingen zullen we u hier zo goed mogelijk van op de hoogte brengen. De Voorwaarden die golden op het moment dat u een dienst of product afnam, blijven van toepassing op die transactie.
  5. Afwijkingen
    Afwijken van deze Voorwaarden is alleen mogelijk als dat schriftelijk en     uitdrukkelijk is overeengekomen tussen u en The Digital Clinic B.V.
  6. Beperking van toegang en     dienstverlening
        The Digital Clinic B.V. behoudt zich het recht voor om:
    • gebruikers zonder opgave van reden (tijdelijk of permanent) de toegang tot het platform te weigeren of te blokkeren; en
    • het leveren van diensten of producten te weigeren, ook indien deze worden aangeboden namens of via ons platform.

 

 

Het platform www.thedigitalclinic.nl

  1. Wie wij zijn
    The Digital Clinic B.V. (“The Digital Clinic”, “wij”, “ons”, “onze”) beheert een digitaal gezondheidsplatform gericht op mannen, met een focus op seksuele en dermatologische gezondheid (de “Indicaties”). Het platform is bedoeld voor patiënten, klanten en andere gebruikers (“u”, “uw”) (het “Platform”).
  2. Wat wij doen
    The Digital Clinic biedt zelf geen medische zorg, maar fungeert als bemiddelaar tussen u en onafhankelijke zorgverleners (“Zorgverleners”) en     apotheken. Onze dienstverlening (de “Diensten”) bestaat onder meer uit:
       
    • het ontwikkelen en beschikbaar stellen van het Platform;
    •  
    • het rechtstreeks leveren van niet-receptplichtige producten via het Platform (“Directe Verkoop”);
    •  
    • het verschaffen van informatie over gezondheidskwesties binnen de genoemde Indicaties;
    •  
    • het mogelijk maken van medische consultaties en bijbehorende communicatie tussen u en Zorgverleners via het Platform;
    •  
    • het faciliteren van de aanschaf van voorgeschreven medicijnen en zelfzorggeneesmiddelen via onze partnerapotheek.
  3.  
  4. Samenwerking met apotheek
    Wij zijn zelf geen apotheek. Voor de levering van geneesmiddelen werken wij samen met Apotheek de Vogelvlinder (de “Apotheek”). Deze apotheek verzorgt de verstrekking en bezorging van zowel receptgeneesmiddelen als zelfzorggeneesmiddelen.
  5. Kosten en zorgverzekering
    Let op: producten en diensten die via het Platform worden aangeboden, worden meestal niet vergoed door uw zorgverzekering. De kosten komen in de meeste gevallen volledig voor uw eigen rekening. Of (een deel van) de kosten vergoed wordt, is afhankelijk van uw zorgpolis en valt buiten onze verantwoordelijkheid.
  6. Vergoedingsadvies
    Indien u denkt dat bepaalde diensten mogelijk voor vergoeding in aanmerking komen, raden wij aan om vooraf contact op te nemen met uw     zorgverzekeraar. Alleen zij kunnen bevestigen of en in welke mate u recht heeft op vergoeding. The Digital Clinic kan hier geen uitspraken over doen en draagt geen verantwoordelijkheid voor het al dan niet vergoeden van kosten door uw verzekeraar.
  7. Onze rol en beperkingen
    Onze rol is beperkt tot het informeren over mogelijke behandelingen en het faciliteren van uw toegang tot zorg en medicatie. De uiteindelijke     beslissing over medicatievoorschriften ligt bij de Zorgverleners, en over vergoeding bij de verzekeraar.
  8. Aanpassing van het Platform
    The Digital Clinic behoudt zich het recht voor om op elk moment wijzigingen aan te brengen in de inhoud, functionaliteit en/of vormgeving     van het Platform.

 

Gebruikersaccount – The Digital Clinic B.V.

  1. Toegankelijkheid van de Diensten
    De Diensten die via het Platform van The Digital Clinic B.V. worden aangeboden, zijn uitsluitend bestemd voor natuurlijke personen die:
       
    • akkoord gaan met deze gebruiksvoorwaarden en ons Privacybeleid;
    •  
    • in staat zijn om zelfstandig een rechtsgeldige overeenkomst met ons aan te gaan;
    •  
    • bij geboorte als "mannelijk" zijn aangemerkt;
    •  
    • woonachtig zijn in Nederland;
    •  
    • wanneer het een medische behandeling betreft, een gebruikersaccount bij ons aanmaken via het Platform;
    •  
    • de leeftijd van 18 jaar of ouder hebben bereikt;
    •  
    • de Diensten benaderen vanuit Nederland;
    •  
    • indien van toepassing, in staat zijn om toestemming te geven voor een medische behandeling (zoals vastgesteld door een bij het Platform aangesloten Zorgverlener).
  2.  
  3. Registratie en gegevensgebruik
    Voor het gebruik van medische Diensten via ons Platform (met uitzondering van producten die zonder recept worden verkocht), is registratie     verplicht. Bij registratie dient u onder meer uw naam, geboortedatum, geslacht, contactgegevens en medische informatie te verstrekken. Deze     gegevens gebruiken wij uitsluitend voor doeleinden die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Diensten, zoals:
       
    • het beoordelen van contra-indicaties op basis van eerder gebruik;
    •  
    • het voorkomen van misbruik en het naleven van toepasselijke wet- en regelgeving;
    •  
    • het verwerken van annuleringen of klachten;
    •  
    • het controleren van herhaalbestellingen.
      Wij verwerken uw gegevens conform ons Privacybeleid.
  4.  
  5. Eén gebruiker, één account
    Registratie mag uitsluitend voor persoonlijk gebruik plaatsvinden. Het aanmaken van een account namens een ander of onder een valse identiteit is ten strengste verboden. Bij constatering van misbruik zullen wij zonder voorafgaande waarschuwing uw account beëindigen en de relatie met u en eventuele betrokken Zorgverleners per direct stopzetten.
  6. Juistheid van verstrekte informatie
    U garandeert dat alle informatie die u via het Platform en aan Zorgverleners verstrekt volledig, correct en actueel is. U laat geen informatie weg die relevant is voor de medische beoordeling of levering van de Diensten. Onvolledige of onjuiste informatie kan leiden tot weigering van levering.
  7. Beveiliging van uw account
    Na registratie ontvangt u toegang tot een persoonlijk gebruikersaccount. Toegang verkrijgt u met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord. U bent zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van uw inloggegevens. Zorg ervoor dat u uitlogt na gebruik, uw apparaten beschermt en nooit uw wachtwoord deelt. Indien u vermoedt dat uw account zonder toestemming wordt gebruikt, neem dan direct contact met ons op.
  8. Identiteitsverificatie
    Indien er gerede twijfel bestaat over uw identiteit of verstrekte informatie, behouden wij ons het recht voor om u te vragen aanvullende     identificatie te overleggen. Zonder succesvolle verificatie kunnen wij uw account tijdelijk of permanent beperken.

 

Diensten geleverd door Zorgverleners – The Digital Clinic B.V.

  1. Bij het invullen van de medische vragenlijst verklaart u:
       
    • ouder te zijn dan 18 jaar;
    •  
    • dat alle antwoorden volledig en naar waarheid zijn ingevuld;
    •  
    • dat u de enige gebruiker bent van de voorgeschreven medicatie
  2. Indien een Zorgverlener een recept voorschrijft (inclusief magistrale bereiding of off-label gebruik), erkent u dat:
       
    • dit op medisch oordeel van de  Zorgverlener gebeurt, met uw geïnformeerde toestemming;
    •  
    • het aantal herhalingen eveneens  onder diens medische verantwoordelijkheid valt.
  3. U bent verplicht om tijdens de anamnese, het consult of vervolgtraject alle relevante informatie correct en volledig te verstrekken. Eventuele wijzigingen in uw gezondheidstoestand moeten direct worden gemeld. De communicatie verloopt in het Nederlands, en u dient deze te kunnen begrijpen. Als iets onduidelijk is, dient u vooraf contact op te nemen met onze klantenservice.
  4. Wij hebben geen invloed op de inhoud, het verloop of de uitkomst van het consult. De volledige verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de Zorgverlener.
  5. U bent zelf verantwoordelijk voor het informeren van uw eigen huisarts over de behandeling of medicatie. U ontvangt hiervoor een overdrachtsbrief. Indien u wilt dat de Zorgverlener deze informatie rechtstreeks verstrekt aan uw huisarts, moet u hiervoor uitdrukkelijk     toestemming geven.
  6. De door het Platform gefaciliteerde consulten richten zich uitsluitend op het beoordelen van uw geschiktheid voor een specifieke behandeling. De betrokken Zorgverlener vervangt niet uw eigen huisarts of specialist buiten het Platform.
  7. Indien een Zorgverlener oordeelt dat u niet in aanmerking komt voor een behandeling via The Digital Clinic, ontvangt u het betaalde consultbedrag terug.
  8. Indien uw medische toestand wijzigt of verslechtert, dient u contact op te nemen met uw huisarts. Ook bij bijwerkingen van voorgeschreven medicatie dient u onmiddellijk een arts te raadplegen of een vervolgconsult via het Platform aan te vragen.
  9. Zorgverleners zijn verantwoordelijk voor het bijhouden van medische dossiers zoals wettelijk vereist. Wij kunnen deze gegevens bewaren in overeenstemming met het Privacybeleid en de toepasselijke wetgeving.
  10. Een recept garandeert niet dat het betreffende geneesmiddel beschikbaar is voor verstrekking via de Apotheek of anderszins. Wij aanvaarden hiervoor geen aansprakelijkheid.
  11. Zorgverleners zijn volledig zelfstandig in hun beroepsuitoefening en zijn persoonlijk verantwoordelijk voor de zorg die zij leveren. Dit betreft onder meer het naleven van professionele standaarden, het voeren van medische dossiers en het handelen conform privacywetgeving.
  12. The Digital Clinic geeft geen garantie of toezegging over de medische inhoud van een consult, een eventueel recept of het verstrekken van hulpmiddelen. Deze verantwoordelijkheid ligt volledig bij u en de Zorgverlener.
  13. U stemt ermee in om op verzoek van een Zorgverlener aanvullende of verduidelijkende informatie te geven. Onjuiste informatie in een medische context kan strafrechtelijke gevolgen hebben.
  14. Bij off-label gebruik erkent u dat het middel niet geregistreerd is voor deze toepassing door het EMA of CBG.
  15. Bij magistrale bereidingen erkent u dat het middel niet is beoordeeld of geregistreerd door het EMA of CBG.
  16. Het is aan de Zorgverlener om te bepalen:
  • of een online consult gepast is in uw situatie;
  • of de aangevraagde behandeling medisch verantwoord is;
  • welke behandeling, indien van toepassing, noodzakelijk is.
  1. Wanneer u via het Platform een consult aangaat met een Zorgverlener, komt er een Behandelingsovereenkomst tot stand tussen u en de betreffende Zorgverlener. The Digital Clinic B.V. is geen partij bij deze overeenkomst en draagt geen aansprakelijkheid voor medische handelingen, adviezen of voorschriften die hieruit voortvloeien.
  2. U moet alle informatie over het voorgeschreven geneesmiddel zorgvuldig lezen (inclusief wat de apotheek eventueel verstrekt) en medische instructies van de Zorgverlener opvolgen.
  3. Wij behouden ons het recht voor om een consult te weigeren zonder opgaaf van reden.
  4. U erkent dat:
  • u niet kunt kiezen welke Zorgverlener u consulteert;
  • een Zorgverlener gerechtigd is om naar eigen inzicht een consult of behandeling te weigeren, geen medicatie voor te schrijven, of geen herhaalrecept te verstrekken;
  • wij niet garanderen dat het consult geschikt is voor uw situatie.

 

Aanschaf, verstrekking en levering van geneesmiddelen via de Apotheek

  1. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de (juiste) levering van medicatie door de Apotheek. In het geval van magistrale bereidingen dragen wij geen verantwoordelijkheid voor de kwaliteit, veiligheid of werkzaamheid van het middel.
  2. U bent verantwoordelijk voor het treffen van passende maatregelen voor ontvangst. The Digital Clinic is niet aansprakelijk voor handelingen van de koerier.
  3. Indien het voorgeschreven middel niet leverbaar is, erkent u dat de behandeling hierdoor mogelijk tijdelijk wordt onderbroken.
  4. Bij akkoord op levering zorgt de Apotheek, samen met The Digital Clinic, voor bezorging aan huis via een koerier (momenteel DHL). U stemt ermee in dat uw gegevens aan de koerier worden verstrekt voor deze levering.
  5. Als u niet thuis bent en levering via de brievenbus niet mogelijk is, gaat u ermee akkoord dat de koerier de zending bij buren of een afhaalpunt     bezorgt.
  6. Indien u een geneesmiddel voorgeschreven krijgt van een Zorgverlener en hiervoor betaalt, stemt u ermee in dat wij uw recept namens u doorsturen naar onze partnerapotheek.
  7. Levertijden zijn indicatief en afhankelijk van de beschikbaarheid van informatie bij zowel Apotheek als koerier. Indien gegevens ontbreken, kan de levering vertraging oplopen.
  8. The Digital Clinic is geen apotheek en levert geen geneesmiddelen (receptplichtig of zelfzorg) rechtstreeks aan patiënten.
  9. U geeft toestemming om geneesmiddelen (indien mogelijk) via de brievenbus te laten afleveren. Vanaf dat moment bent u verantwoordelijk voor het beheer van het geneesmiddel.
  10. Indien een bestelling of abonnement wordt geannuleerd nadat het geneesmiddel is verstrekt, vindt er geen restitutie plaats.
  11. Wanneer de Apotheek instemt met verstrekking, sluit u een aparte overeenkomst met de Apotheek. The Digital Clinic treedt hierbij uitsluitend op als tussenpersoon. U betaalt het geneesmiddel aan ons; wij dragen dit bedrag af aan de Apotheek. U stemt ermee in dat wij en de Zorgverlener uw persoonsgegevens mogen delen met de Apotheek, conform ons Privacybeleid, en dat de Apotheek contact met u of ons mag opnemen om de aflevering mogelijk te maken.
  12. Wenst u het recept te laten versturen naar een andere apotheek dan onze partnerapotheek, dan kunnen wij dit verzorgen. Neem daarvoor contact op via info@thedigitalclinic.nl. U erkent dat dit kan leiden tot andere voorwaarden (zoals aantal herhalingen of consultkosten) en dat wij geen invloed hebben op de uitgiftebeslissing van derden.
  13. De Apotheek behoudt zich het recht voor om, op basis van eigen klinisch oordeel of beschikbaarheid, een geneesmiddel niet te verstrekken.
  14. Bij een beschadigde, verkeerde geleverde of vertraagde geneesmiddelen levering, neemt u contact met ons op via de contactgegevens in deze voorwaarden.

 

Directe Verkoop (niet-receptplichtige producten)

  1. Levering vindt plaats op het adres dat u bij bestelling heeft opgegeven. Een afwijkend adres kan per e-mail of via uw account worden doorgegeven.
  2. U geeft toestemming om bestelde artikelen in uw brievenbus te laten bezorgen. Na aflevering bent u verantwoordelijk voor de artikelen.
  3. Onze aanbiedingen en prijsopgaven zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is bepaald.
  4. Vanaf het moment van levering ligt het risico van verlies of schade bij u.
  5. Indien bezorging via de brievenbus niet mogelijk is, stemt u in met bezorging bij buren of een pakketpunt.
  6. Indien wij een bestelling niet accepteren, wordt u binnen drie werkdagen na ontvangst op de hoogte gesteld.
  7. De overeenkomst voor Directe Verkoop komt tot stand tussen u en The Digital Clinic zodra u het aanbod accepteert en aan de bijbehorende voorwaarden voldoet.
  8. Bestellingen kunnen worden geplaatst via onze webshop op het Platform.
  9. U ontvangt een orderbevestiging per e-mail. Indien een artikel niet op voorraad is, nemen wij telefonisch of per e-mail contact met u op om samen een passende oplossing te vinden.
  10. Wij behouden ons het recht voor om bestellingen te weigeren of aanvullende voorwaarden te stellen aan levering, tenzij anders overeengekomen.
  11. De door ons opgegeven levertijden zijn indicatief, met een maximum van 30 dagen. Door akkoord te gaan met de overeenkomst aanvaardt u deze leveringstermijn.
  12. Leveringen in gedeelten zijn toegestaan. De bepalingen met betrekking tot betaling en klachttermijnen blijven onverminderd van toepassing.
  13. Overschrijding van de leveringstermijn leidt niet automatisch tot verzuim. Een schriftelijke ingebrekestelling is vereist.

 

Kortingen

  1. Wij behouden ons het recht voor om promoties te allen tijde te beëindigen.
  2. Promotiecodes zijn slechts geldig gedurende de opgegeven periode en uitsluitend voor het aangegeven doeleinde.
  3. Voor receptplichtige producten geldt dat alleen patiënten die door een Zorgverlener als geschikt zijn beoordeeld, een promotiecode kunnen gebruiken.
  4. Elke schending van kortingsvoorwaarden maakt de promotie ongeldig.
  5. De codes zijn niet overdraagbaar, niet terugwerkend geldig, en mogen niet worden gecombineerd met andere acties.
  6. Promotiecodes kunnen slechts één keer per klant worden gebruikt en moeten tijdens aankoop worden toegepast.

 

Facturen

  1. Indien u recht heeft op vergoeding via uw particuliere verzekering, bent u zelf verantwoordelijk voor het indienen van de factuur.
  2. Consulten met artsen via het Platform komen momenteel niet in aanmerking voor vergoeding vanuit uw zorgverzekering.
  3. Facturen worden verstrekt voor alle via het Platform afgenomen Diensten of producten.
  4. U bent verantwoordelijk voor het juist invullen en bijhouden van uw persoonsgegevens, verzekeringsgegevens en betaalgegevens. Onjuiste informatie kan leiden tot het mislopen van vergoedingen; wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.

 

Prijzen

  1. Indien een prijsverhoging plaatsvindt na het sluiten van de overeenkomst maar vóór levering, heeft u het recht om de overeenkomst – voor zover nog niet uitgevoerd – te ontbinden.
  2. Alle prijzen zijn uitgedrukt in euro’s (€).
  3. De vermelde prijzen op het Platform zijn inclusief btw en eventuele verzendkosten, tenzij anders vermeld.
  4. Indien The Digital Clinic besluit haar prijzen te verhogen, bijvoorbeeld als gevolg van externe kostentoename, kunnen wij dit ook doen als dit voorzienbaar was bij het sluiten van de overeenkomst.

 

Abonnementen

  1. Boekt u Diensten vóór een prijswijziging, dan betaalt u de oorspronkelijke prijs voor die afname.
  2. Wij behouden ons het recht voor om uw abonnement op elk moment te beëindigen.
  3. Wanneer u een abonnement opzegt of wij het beëindigen, vervalt de levering van toekomstige bestellingen en worden er geen kosten meer in rekening gebracht.
  4. Veranderingen in prijs of voorwaarden worden van kracht na publicatie op het Platform of directe kennisgeving.
  5. Wanneer u een automatisch verlengend abonnement afsluit, gaat u akkoord met herhaalde facturering volgens het overeengekomen interval.
  6. U kunt uw abonnement op elk moment stopzetten via uw dashboard of door een e-mail te sturen naar info@thedigitalclinic.nl.
  7. U kunt uw abonnement ook pauzeren indien gewenst.
  8. Wij kunnen de prijs en voorwaarden van uw abonnement op elk moment aanpassen. U wordt hiervan vooraf op de hoogte gebracht en krijgt de kans om te annuleren.

 

Betaling

  1. Geen enkele klacht of garantieclaim ontslaat u van uw betalingsverplichting.
  2. Indien betaling na aanmaning uitblijft, kunnen wij een incassobureau inschakelen. Alle bijbehorende kosten komen voor uw rekening.
  3. Betaling kan plaatsvinden via de op het Platform aangeboden methoden, waaronder iDEAL en creditcard. De verwerking gebeurt via Stripe (Stripe Payments Europe, Ltd., Ierland). Door akkoord te gaan met onze voorwaarden, accepteert u ook die van Stripe.
  4. Bij verzuim bent u automatisch in gebreke en bent u wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag.
  5. Stripe’s voorwaarden vindt u hier: stripe.com/nl/legal/consumer; het privacybeleid op stripe.com/nl/privacy.
  6. In geval van aanhoudende wanbetaling behouden wij ons het recht voor om de overeenkomst op te schorten of geheel/gedeeltelijk te ontbinden.
  7. U mag geen tegenvordering op ons verrekenen met een betalingsverplichting aan ons.
  8. U bent verantwoordelijk voor een tijdige en volledige betaling, inclusief alle bijbehorende belastingen en transactiekosten.

 

Herroepingsrecht en retourbeleid

  1. The Digital Clinic hoopt uiteraard dat u tevreden bent over uw aankoop. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u gebruikmaken van het retourbeleid zoals hierboven omschreven.
  2. Bij een geldige herroeping ontvangt u de volledige betaling uiterlijk binnen 14 dagen terug, gerekend vanaf de datum waarop u ons informeert over uw beslissing.
  3. U heeft het wettelijke recht om een aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen te herroepen.
  4. Na herroeping heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.
  5. Eventuele verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw eigen rekening en risico.
  6. Als u van dit recht gebruik wilt maken, kunt u ons mailen via info@thedigitalclinic.nl.

 

Uitsluiting van herroepingsrecht

  1. Indien u producten bestelt op het gebied van persoonlijke hygiëne of thuiszorg, kunnen deze niet worden geretourneerd als de verzegeling is verbroken of het product is gebruikt.
  2. U ontvangt alleen een terugbetaling voor producten of diensten in de volgende gevallen:
       
    • als de Apotheek het middel niet kan leveren wegens gebrek aan voorraad;
    •  
    • wanneer een Zorgverlener u ongeschikt acht voor behandeling;
    •  
    • bij annulering vóór 23:59 uur op de dag voorafgaand aan de verwerkingsdatum van de bestelling;
    •  
    • of als er een duidelijke fout in product, prijs of dienst wordt vastgesteld;
    •  
    • er rechtsgeldig gebruik is gemaakt van het herroepingsrecht.
  3.  
  4. Onder voorbehoud van de voorwaarden van de Apotheek worden retouren en terugbetalingen voor apotheekproducten uitsluitend door de Apotheek afgehandeld.
  5. Producten die zijn voorgeschreven op recept kunnen niet worden geretourneerd, om redenen van gezondheid en veiligheid.
  6. Indien u recht heeft op restitutie (zie hierboven), gebeurt dit via dezelfde betaalmethode als waarmee u oorspronkelijk heeft betaald. Abonnementen blijven geldig tot het einde van de lopende periode, tenzij anders overeengekomen.

 

Annuleringwegens weigering tot identiteitsverificatie

  1. Indien u besluit geen verificatie te ondergaan en uw consult of bestelling annuleert, wordt het volledige bedrag – met uitzondering van de consultkosten – aan u terugbetaald.
  2. Identiteitsverificatie is noodzakelijk voor het leveren van onze medische diensten.
  3. De consultkosten worden ingehouden ter dekking van de reeds geleverde zorg.

 

 

Uw verantwoordelijkheden

  1. Het is niet toegestaan om zonder onze schriftelijke toestemming een link te plaatsen naar enig deel van het Platform, deze te framen of te spiegelen voor commerciële doeleinden.
  2. U bent verplicht juiste en actuele informatie te verstrekken over uw gezondheid, medicatiegebruik, contactgegevens en afleveradres.
  3. Lees altijd de bijsluiter zorgvuldig voordat u een product gebruikt en volg de instructies nauwgezet op.
  4. U mag het Platform niet gebruiken:
       
    • in strijd met de wet;
    •  
    • voor commerciële of concurrerende doeleinden;
    •  
    • om overlast, intimidatie of schade toe te brengen aan derden (waaronder Zorgverleners of medewerkers);
    •  
    • om meerdere accounts aan te maken of u voor te doen als iemand anders;
    •  
    • om het Platform te verstoren of overmatig te belasten.
  5.  
  6. U kunt uw gegevens bijwerken door in te loggen op uw account of contact op te nemen met onze klantenservice.
  7. Zonder het bovenstaande te beperken, mag u (en derden namens u) niet:
       
    • scraping-tools, spiders of bots gebruiken;
    •  
    • informatie van het Platform verzamelen of analyseren voor concurrentiedoeleinden;
    •  
    • het Platform technisch verstoren of onderbreken.
  8.  
  9. U mag geen content uploaden of verspreiden die:
       
    • niet van uzelf is of andermans rechten schendt;
    •  
    • beledigend, discriminerend of aanstootgevend is;
    •  
    • medische claims bevat zonder bevoegdheid;
    •  
    • misleidend, spam of ongevraagd is;
    •  
    • persoonlijke informatie bevat van anderen zonder hun toestemming.
  10.  
  11. Informeer uw huisarts en/of apotheek over medicatie die u via The Digital Clinic ontvangt.
  12. Het gebruik van het Platform is uitsluitend voor persoonlijke doeleinden. Het is niet toegestaan namens anderen producten of consulten aan te vragen.

 

Privacy en persoonsgegevens

  1. The Digital Clinic behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig en vertrouwelijk, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
  2. U kunt het volledige privacybeleid inzien op: https://www.thedigitalclinic.nl/privacy.

 

Cookies

  1. Zie ons Privacybeleid en de handleiding van uw browser voor uitleg over cookie-instellingen.
  2. Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdelijk wordt opgeslagen op uw apparaat. Hiermee verzamelen we gegevens over hoe bezoekers het Platform gebruiken, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren.
  3. Wij maken mogelijk gebruik van externe advertentie- en analysepartijen om advertenties te tonen op basis van eerder bezoek aan ons Platform. Ook kunnen wij gebruik maken van analysegegevens van die partijen om marketingcampagnes te optimaliseren.
  4. Hoewel cookies het mogelijk maken een computer te identificeren, bevatten ze geen persoonlijke informatie over een specifiek individu.

 

Aansprakelijkheid

  1. De Zorgverleners zijn verantwoordelijk voor medische beoordelingen, diagnoses en recepten.
  2. Content van derden of links naar websites van derden vallen buiten onze controle. Gebruik daarvan is op eigen risico.
  3. U kunt eventuele onjuistheden melden via info@thedigitalclinic.nl – dat stellen we op prijs.
  4. The Digital Clinic is niet verantwoordelijk voor de werkzaamheid van voorgeschreven producten, bijsluiters of andere medische informatie op het Platform.vControleer steeds met uw arts, apotheek of zorgverlener uw medicijngebruik.
  5. Wij zijn niet aansprakelijk voor content die door anderen dan wijzelf op het Platform is geplaatst.
  6. Voor zover wettelijk toegestaan, ligt alle aansprakelijkheid bij de uitvoerende partijen (Zorgverleners, Apotheek) en niet bij ons.
  7. Voor zover toegestaan door de wet, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor indirecte schade of gevolgschade voortvloeiend uit het gebruik van het Platform.
  8. U bent zich bewust van de beperkingen van online consulten zonder fysiek onderzoek.
  9. Ondanks zorgvuldige samenstelling van het Platform kunnen er fouten of onjuistheden optreden. Wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.
  10. De inhoud van het Platform is bedoeld als algemene informatie en vormt geen medisch of juridisch advies.
  11. U vrijwaart The Digital Clinic en haar verbonden partijen voor claims of schade als gevolg van uw schending van deze Voorwaarden.
  12. De Apotheek is verantwoordelijk voor schade of verlies voortvloeiend uit haar levering van receptgeneesmiddelen.

 

Intellectueel Eigendom

  1. Wij respecteren het intellectuele eigendom van anderen en verwachten dat u dat ook doet.
  2. Gebruik van gegevens of elementen uit ons Platform voor commerciële bestanden is verboden.
  3. Uw gebruik van ons Platform verleent u geen rechten op onze content of licenties, tenzij expliciet vermeld.
  4. Commercieel gebruik, reproductie of  distributie van de content is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.
  5. De content op het Platform (waaronder teksten, logo’s, lay-out en afbeeldingen) is eigendom van of gelicentieerd aan The Digital Clinic.
  6. Het Platform is bedoeld voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik door gebruikers in de EU van 18 jaar en ouder.
  7. Wij behouden ons het recht voor op al onze content en intellectuele eigendommen.

 

Garanties en vrijwaringen

  1. Wij geven geen garantie dat producten of diensten geschikt zijn voor uw doel; ze worden geleverd “zoals ze zijn”.
  2. Tenzij wettelijk verboden, sluiten wij alle impliciete garanties of voorwaarden uit.
  3. Het gebruik van het Platform houdt geen goedkeuring in van bepaalde behandelingen, zorgverleners of medicijnen.
  4. Uw rechten onder de Nederlandse consumentenwet blijven onaangetast.
  5. Informatie op het Platform is algemeen en kan verouderd, onvolledig of onjuist zijn. U gebruikt deze informatie op eigen verantwoordelijkheid.
  6. De inhoud van het Platform vormt geen medisch advies en mag niet worden gebruikt ter vervanging van professioneel medisch oordeel.
  7. Door het Platform te gebruiken aanvaardt u de risico’s die daarbij horen, zoals mogelijke schade aan uw apparaat door virussen of foutieve content.

 

Klachten

  1. Als u ergens ontevreden over bent, horen wij dat graag. Neem contact met ons op via info@thedigitalclinic.nl zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.

 

Toepasselijk Recht en Geschillenbeslechting

  1. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.
  2. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

 

 

 

Nietigheid / vernietiging van bepalingen

  1. Ingeval van een vernietigbare/ nietige bepaling, wordt de betreffende bepaling wordt dan vervangen door een bepaling die de bedoeling zo dicht mogelijk benadert, met behoud van rechtsgeldig effect.
  2. Indien een bepaling uit deze voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen volledig van kracht.